شناسه خبر : 47456
چهارشنبه 23 تير 1395 , 10:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز"رضوی"به همرزمان شهیدش پیوست

«سید عباس رضوی» جانباز 70 درصد شیمیایی روز گذشته در سن 54 سالگی بر اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به فیض عظیم شهادت دست یافت و به یاران شهیدش پیوست.

سید عباس رضوی کاج درختی جانباز 70 درصد شیمیایی کاشمری ساکن مشهد، روز گذشته در سن 54 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این جانباز سرافراز که متولد 6 فروردین ماه 1341 در شهرستان کاشمر بود روز گذشته بر اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به جمع همرزمان شهیدش در هشت سال دفاع مقدس پیوست.

این جانباز افتخار آفرین در 21 فروردین ماه 1366 در منطقه خرمشهر شیمیایی شد و سال‌های پس از جنگ را با عواقب و جراحات وخیم جانبازی‌ «شیمیایی شدید» دوران زندگی خود را سپری می کرد.

سید عباس رضوی یکی از فرماندهان گردان‌های فعال لشکر 5 نصر در دوران دفاع مقدس بود که همراه با 70 جانباز 70 درصد شیمیایی دیگر استان خراسان رضوی که همگی آنها او را به عنوان فرمانده خود می شناختند، در منطقه خرمشهر بر اثر استنشاق گاز شیمیایی مجروح شد.

این جانباز سرافراز از سال 1362 در جبهه ها حضور داشت و چندین بار مجروح شد ولی در نهایت در سال 1366 آخرین جراحات شیمیایی او را از ادامه جهاد در راه خدا باز داشت.

سید عباس رضوی پس از پایان یافتن جنگ با درد و رنج ناشی از جراحات جنگی خود ساخت و با وجود همین زخم‌ها بارها و بارها تحت نظر و عمل های جراحی متعدد در داخل و خارج از کشور قرار گرفته بود، این جانباز سرافراز بیش از 15 بار در کشور آلمان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

گفتنی است مراسم تشییع پیکر مطهر این جانباز شهید به زودی در مشهدالرضا برگزار و اعلام می شود./ایثار

 
   
  

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi